讀本篇文章前請在上方播放器按下播放鍵 同步閱讀

"Stairway To Heaven"

There's a lady who's sure all that glitters is gold
And she's buying a stairway to heaven
And when she gets there she knows if the stores are closed
With a word she can get what she came for

Woe oh oh oh oh oh
And she's buying a stairway to heaven

There's a sign on the wall but she wants to be sure
And you know sometimes words have two meanings
In a tree by the brook there's a songbird who sings
Sometimes all of our thoughts are misgiven

Woe oh oh oh oh oh
And she's buying a stairway to heaven

There's a feeling I get when I look to the west
And my spirit is crying for leaving
In my thoughts I have seen rings of smoke through the trees
And the voices of those who stand looking

Woe oh oh oh oh oh
And she's buying a stairway to heaven

And it's whispered that soon, if we all call the tune
Then the piper will lead us to reason
And a new day will dawn for those who stand long
And the forest will echo with laughter

And it makes me wonder

If there's a bustle in your hedgerow
Don't be alarmed now
It's just a spring clean for the May Queen

Yes there are two paths you can go by
but in the long run
There's still time to change the road you're on

Your head is humming and it won't go in case you don't know
The piper's calling you to join him
Dear lady can't you hear the wind blow and did you know
Your stairway lies on the whispering wind

And as we wind on down the road
Our shadows taller than our soul
There walks a lady we all know
Who shines white light and wants to show
How everything still turns to gold
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
Woe oh oh oh oh oh
And she's buying a stairway to heaven

There's a lady who's sure all that glitters is gold
And she's buying a stairway to heaven
And when she gets there she knows if the stores are closed
With a word she can get what she came for

And she's buying a stairway to heaven, uh uh uh.

--------------------------------------------------
Led Zeppelin(齊柏林飛船合唱團)從模仿藍調音樂開始,隨後加上重量感與迷幻元素
技巧地運用吉他、鼓、鍵盤的效果,並加入神秘古文學、中東色彩
創造出流暢、飽和的音牆,以及具壓迫性的戲劇化表演,使得重金屬音樂因他們而誕生!

尤其是他捫的成名曲----"Stairway To Heaven"
扣人心弦的藍調 結合電吉他solo的聲音一直深入心肺挖掘我的內心
簡直要我一無保留地掏心掏肺 釋放我難以自抑的憂鬱

其實很早就聽過這首歌了
在那個接觸西洋歌曲初期心中只有搖滾的年代
或許當時聽搖滾聽得略重 覺得"Stairway To Heaven"這首太淡了
我甚至沒有好好地完整聽完它一遍
直到某年去看了紀蔚然的舞台劇"夜夜夜麻"
開頭時的"Stairway To Heaven"竟然深沉的讓我想流淚
中段的高潮到末段的收尾一氣呵成 尾端淡淡淡出
猶如搖滾巨星璀璨的一生

我發現這首歌的美 真得有點晚了.....

駭人聽聞的 有人發現
Stairway To Heaven此曲倒過來播放會變成讚揚撒旦的歌曲

以下是大概的翻譯:
stairway to Heaven 的倒轉版


所有歌的降臨 他們所唱的 都將成為一體
聆聽 命名 也將無法掩飾罪惡
我們的生命為他而亡
我們不再有任何符號

是否聽名於神? 我的上帝會拯救我嗎?
我的神呀 讓我知悉 我的罪惡呀
還是無路可逃?

我親愛的撒旦 什麼是力量? 什麼是信念?
還是給我們 撒旦(666)的密碼符號?
萬物皆來自某地 無人能逃
所有的苦難 失敗 都將毀於一旦 無法挽救
只有一個機會 接受這個表演 無可挽回

----------------------------------------

是巧合?是牽強附會?還是動過手腳?
這一切似乎已然不重要!
就當是經典歌曲背後美麗的花絮吧~~~~

另外~特別的是~
澳洲有個叫Beatnix~專門模仿Beatles的樂團
他們很有創意的用早期的Beatles樂風來詮釋Stairway to Heaven
用自己譜出類Beatles風格的曲 搭上Stairway to Heaven的詞
譜出了兩大經典樂團的美麗交會



許多音樂人為我們留下太多經典
我們除了膜拜似乎不知還有餘力開創些什麼?
但願我有如許能量 創造出屬於自己的經典

聽著Stairway to Heaven 如洶湧潮水湧上的寂寞
在我心底漾起一道一道的漣漪


我想淹死我的寂寞 但它卻學會游泳
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 安達充 的頭像
    安達充

    玫瑰的名字

    安達充 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()