Why       Artist:王柏森

I'll never let you go. why? because I love you.
I'll always love you so. Why? because you love me.
No broken hearts for us, cause we love each other.
And with our faith and trust, there could be no other.
Why? cause I love you. Why? cause you love me.

I think you're awfully sweet. Why? because I love you.
You say I'm your special treat. Why? because you love me.
We found a perfect love. Yes, a love that's yours and mine.
I love you and you love me all the time.

I'll never let you go. Why? because I love you.
(yes, I love you)
I'll always love you so. Why? because you love me.
(yes, you love me)

We found a perfect love. Yes, a love that's yours and mine.
I love you and you love me.
I love you and you love me.
We'll love each other dear forever.

------------------------------------
我很喜歡舊的東西
老歌 老故事 老電影
就像我至今覺得看過最好的國片
仍然是楊德昌的"牯嶺街少年殺人事件"
至今無出其右者
可能很多人都知道了
海角七號的導演魏德聖當年曾任楊德昌的場務
但是我覺得當今承繼楊德昌風格冷靜疏離地好好說故事的
是"九降風"的導演林書宇
不過畢竟林書宇不是楊德昌
兩人的作品還是有程度上差異
也突顯了"牯嶺街少年殺人事件"的獨一無二
不過先前在網誌已經介紹過這部電影
所以不贅述了

其中電影裡面很吸引我的一段
是小貓王用著變音未完全的青澀嗓音
接唱著"WHY"這首歌
好舒服 好甜蜜

"WHY"這首歌的原唱其實是50年代末的青春偶像Frankie Avalon


而片中的版本則是由資深歌舞劇演員王柏森唱的
裡面的男女對唱同樣是王
森用真假音變換唱出的
別有一番滋味!


牯嶺街
我別有一番回憶的牯嶺街

不只是有舊書攤的牯嶺街
而是充滿初戀情懷的牯嶺街...



話說大陸也有牯嶺街
酷吧
不是合成的喔
江西廬山這個地方
因此地有一座狀似牯牛仰天長嘯的奇特山嶺,故名牯嶺

人家說 老是懷念舊的東西
代表對未來不夠積極
也許 我想

人生總是不夠美好
為何美麗的那一段 總是在過去呢?

我百思不得其解
WHY?

或許惟有在夢裡
我才得以找到一切的救贖!

我開始寫了老人文了我
已經......




arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 安達充 的頭像
    安達充

    玫瑰的名字

    安達充 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()